Повний опис проєкту
Проблема
Результатом вітчизняної освіти найчастіше стає не оволодіння професією, а отримання "корочки". В Україні за фахом після закінчення університету працює тільки 32-38% випускників, протягом 5 років майже половина з них змінює вид діяльності і за різними оцінками в результаті за фахом працюють 12-15% людей з вищою освітою.
Мета проєкту
Створити умови для усвідомлення вибору професії, допомогти дитині виявити його сильні сторони і можливості, познайомити школярів з професіями, дати можливість вибору, спільно з батьками і педагогами вирішити головне питання їх майбутнього: що вчити і ким працювати.
Пропоноване рішення, що до розв’язування проблеми і його обґрунтування
Зробити профорієнтацію невід'ємною частиною навчального процесу: дати можливість дітям проійті сучасний адаптований для України тест на профорінетацію, отримати за результатами консультацію фахівця з підліткової профорієнтації, познайомити дітей з сучасними професіями та професіями майбутнього. Тестування і консультація дають можливість батькам і дітям краще зрозуміти себе, свої інтереси, сильні і слабкі сторони, допомагає визначитися з вибором професії. Організувати навчання для керівників шкіл та спеціалістів (вони мало знають про ринок праці, сучасні професії та потреби держави і бізнесу в кадрах), створити супервізійні групи для шкільних психологів, психологів-консультантів, профконсультантів з метою вирішення практичних завдань, підтримки фахівців, професійного розвитку для подальшої професійної роботи з дітьми та батьками в школах.
Для кого цей проєкт
Для учнів 8-11 класів, а також їх батьків, шкільних психологів і педагогів котрі надають профорієнтаційну допомогу школярам у виборі професії та професійного розвитку.
Приклади (кейси) схожих рішень
У минулому році проет був реалізований на базі Одеських шкіл, підвели підсумки, ось цифри:
- 3 заходи для шкільних педагогів і психологів
- 17 Одеських шкіл дали можливість своїм учням брати участь в тестуванні
- 1528 школярів успішно пройшли тестування
- 13 групових і 512 індивідуальні консультації за результатами тесту для дітей та батьків
- 3 заходи формату "Знайомство із професіями"
100% безкоштовно і 100% позитивних відгуків
План заходів з реалізації проєкту
Крок 1. Профорієнтаційне тестування. Тестування 1 година. Кіл-сть блоків тесту – 3 (інтереси, здібності, особистісні якості). Кіл-сть питань 200. Тест розроблен з метою діагностики професійної спрямованості учнів 8-11 класів, та випускників шкіл, які ще не мають досвіду роботи. Комплекс поєднує аналіз мотиваційної сфери, особистісних якостей та інтелектуальних здібностей у межах діагностики професійних схильностей.
Крок 2. Формування звіту за результатами тесту. Звіт містить: шкальний профіль (інтереси, здібності, особистість). Діаграма (профіль навчання). Відповідні професії до кожного блоку. Інтерпретація результатів за шкалами тесту Блок розвитку, рекомендовані тренінги.
Крок 3. Консультація сертіфіцірованного фахівця з підліткової профорієнтації за результатами тестування. Для груп дітей і батьків.
Методологія схвалина до використання в загальноосвітніх навчальних навчальних закладах Міністерством Овсіти і Науки я України та Державною Науковою Установою "Інститут Модернізації Змісту Освіти".
Додатково, організація заходів та навчальних семінарів для керівників шкіл, спеціалістів:
- "Профорієнтаційна діагностика, консультування та сучасні методи профорієнтації школярів 13 – 18 років та їх батьків"
- «Основи практичного використання: комп'ютерний діагностичний комплекс"
- Супервізійні групи для шкільних психологів, психологів-консультантів, профконсультантів з метою вирішення практичних завдань, підтримки фахівців, професійного розвитку.
Додатково організація профорієнтаційних заходів в школах (за погодженням з освітніми установами та батьками)
- Організація зустрічей з представниками різних професій в школах з метою знайомства з професіями.
- Організація візитів на діючі підприємства і організації різної сфери діяльності з метою знайомства з особливостями діяльності підприємств та організацій.
Ключові показники оцінки результату проєкту
Батькам і дітям: можливість краще пізнати інтереси, здібності і особливості дитини, зробити усвідомлення вибір професії, підібрати тренінги для особистісного розвитку, мотивація до навчання.
Школи отримають можливість зробити навчання більш ефективним і цілеспрямованим, формувати профільні класи в тому числі в інклюзивной освіті та протидії буллінгу. Керівників шкіл та спеціалістам ознайомитись з сучасними методами профорієнтації школярів.
2020-09-22 17:13 Проєкт первинно відправлений на розгляд
2020-09-25 16:39 Проєкт відправлений на розгляд (фінальна редакція)
2020-09-28 09:40 Проєкт опублікований.
2020-09-28 09:41 Відповідальний: Департамент освіти та науки
2020-10-06 12:11 Звіт про аналіз відповідності проєкту - Департамент освіти та науки
2020-11-03 11:47 Не допущений до голосування