«Гаряча лінія» по коронавірусу: безкоштовно 15-50 (стаціонарні) або 0-800-50-15-50 (мобільні)
Проєкт №: 2020-2611
Статус: Не набрав голосів

Повний опис проєкту

Проблема

Результатом вітчизняної освіти найчастіше стає не оволодіння професією, а отримання "корочки". В Україні за фахом після закінчення університету працює тільки 32-38% випускників, протягом 5 років майже половина з них змінює вид діяльності і за різними оцінками в результаті за фахом працюють 12-15% людей з вищою освітою.

Спонтанний вибір професії це катастрофа розміром з цілу країну. Випускники вузів йдуть на роботу, ніяк не пов'язану з тим, що вони вчили. Коли школярі готуються до вступу, вони погано розбираються в ринку праці і часто випускники шкіл обирають спеціальність за волею батьків і існуючих стереотипів.

-діти нічого не знають про професії,
-діти нічого не знають про ринок праці,
-діти не знають які компетенції, знання і навички знадобляться їм у тому чи іншому виді діяльності,
-діти не знають своїх можливостей і здібностей, не впевнені в собі.


Мета проєкту

Створити умови для усвідомлення вибору професії, допомогти дитині виявити його сильні сторони і можливості, познайомити школярів з професіями, дати можливість вибору, спільно з батьками і педагогами вирішити головне питання їх майбутнього: що вчити і ким працювати.


Пропоноване рішення, що до розв’язування проблеми і його обґрунтування

Зробити профорієнтацію невід'ємною частиною навчального процесу: дати можливість дітям проійті сучасний адаптований для України тест на профорінетацію, отримати за результатами консультацію фахівця з підліткової профорієнтації, познайомити дітей з сучасними професіями та професіями майбутнього. Тестування і консультація дають можливість батькам і дітям краще зрозуміти себе, свої інтереси, сильні і слабкі сторони, допомагає визначитися з вибором професії. Організувати навчання для керівників шкіл та спеціалістів (вони мало знають про ринок праці, сучасні професії та потреби держави і бізнесу в кадрах), створити супервізійні групи для шкільних психологів, психологів-консультантів, профконсультантів з метою вирішення практичних завдань, підтримки фахівців, професійного розвитку для подальшої професійної роботи з дітьми та батьками в школах.


Для кого цей проєкт

Для учнів 8-11 класів, а також їх батьків, шкільних психологів і педагогів котрі надають профорієнтаційну допомогу школярам у виборі професії та професійного розвитку.


Приклади (кейси) схожих рішень

У минулому році проет був реалізований на базі Одеських шкіл, підвели підсумки, ось цифри:
- 3 заходи для шкільних педагогів і психологів
- 17 Одеських шкіл дали можливість своїм учням брати участь в тестуванні
- 488 школярів успішно пройшли тестування
- 12 групових і 134 індивідуальні консультації за результатами тесту для дітей та батьків
100% безкоштовно і 100% позитивних відгуків



План заходів з реалізації проєкту


Крок 1. Профорієнтаційне тестування. Тестування 1 година. Кіл-сть блоків тесту – 3 (інтереси, здібності, особистісні якості). Кіл-сть питань 200. Тест розроблен з метою діагностики професійної спрямованості учнів 8-11 класів, та випускників шкіл, які ще не мають досвіду роботи. Комплекс поєднує аналіз мотиваційної сфери, особистісних якостей та інтелектуальних здібностей у межах діагностики професійних схильностей.
Крок 2. Формування звіту за результатами тесту. Звіт містить: шкальний профіль (інтереси, здібності, особистість). Діаграма (профіль навчання). Відповідні професії до кожного блоку. Інтерпретація результатів за шкалами тесту Блок розвитку, рекомендовані тренінги.
Крок 3. Консультація сертіфіцірованного фахівця з підліткової профорієнтації за результатами тестування. Для груп дітей і батьків.

Методологія схвалина до використання в загальноосвітніх навчальних навчальних закладах Міністерством Овсіти і Науки я України та Державною Науковою Установою "Інститут Модернізації Змісту Освіти".

Додатково, організація заходів та навчальних семінарів для керівників шкіл, спеціалістів:
- "Профорієнтаційна діагностика, консультування та сучасні методи профорієнтації школярів 13 – 18 років та їх батьків"
- «Основи практичного використання: комп'ютерний діагностичний комплекс"
- Супервізійні групи для шкільних психологів, психологів-консультантів, профконсультантів з метою вирішення практичних завдань, підтримки фахівців, професійного розвитку.

Додатково організація профорієнтаційних заходів в школах (за погодженням з освітніми установами та батьками)
- Організація зустрічей з представниками різних професій в школах з метою знайомства з професіями.
- Організація візитів на діючі підприємства і організації різної сфери діяльності з метою знайомства з особливостями діяльності підприємств та організацій.


Ключові показники оцінки результату проєкту


Батькам і дітям: можливість краще пізнати інтереси, здібності і особливості дитини, зробити усвідомлення вибір професії, підібрати тренінги для особистісного розвитку, мотивація до навчання.
Школи отримають можливість зробити навчання більш ефективним і цілеспрямованим, формувати профільні класи в тому числі в інклюзивной освіті та протидії буллінгу. Керівників шкіл та спеціалістам ознайомитись з сучасними методами профорієнтації школярів.
.png
_профориентация.png
(438.15 Kb)
2019-10-17 11:38   Проєкт створено

2019-10-25 11:09   Проєкт первинно відправлений на розгляд

2019-11-05 17:23   Проєкт відправлений на розгляд (фінальна редакція)

2019-11-05 18:00   Проєкт опублікований.
Звіт про попередню оцінку відповідності проєкту - Департамент економічного розвитку ОМР.
.jpg
2020-2611.jpg
(751.75 Kb)

2019-11-05 18:01   Відповідальний: Департамент освіти та науки

2019-11-11 09:47   Звіт про аналіз відповідності проєкту - Департамент освіти та науки
.jpg
2611(1).jpg
(1.21 Mb)
.jpg
2611(2).jpg
(1.22 Mb)

2019-11-21 21:27   Допущений до голосування

2019-12-24 02:37   Не набрав голосів